Honlapkészítés

Milyen egy jó honlap?

Egy honlap akkor tud hatékonyan működni, ha a dizájn, a tartalom és a funkcionalitás összhangban van. A kívánt alkalmazási terület alapján többfajta honlapot különböztethetünk meg: bemutatkozó honlap, portfólió oldal, blog, portál, webáruház – a felsorolás folytatható lenne. Egy korszerű honlap a vállalkozás arculatába illeszkedő megjelenéssel, rendezett, informatív tartalommal és könnyen használható felhasználói felülettel segít minket céljaink elérésében – legyen szó szolgáltatásaink, tevékenységeink bemutatásáról vagy termékeink értékesítéséről. Elengedhetetlen, hogy a honlapkészítés során kellő figyelmet fordítsunk arra, hogy a weboldal ugyanolyan könnyen legyen használható mobiltelefonnal, tablettel és számítógéppel is.

Könnyen adminisztrálható, kereső- és mobilbarát honlap az Ön vállalkozásának.

A honlapkészítés során az első lépés a cél meghatározása: más megoldásra van szüksége egy autószerviznek, mint egy ingatlanirodának vagy kereskedelmi cégnek.  Legyen szó marketing célú vagy vállalati honlapról, az oldalnak jól strukturált és megfelelő minőségű tartalommal kell rendelkeznie: a látogatók kiszolgálása mellett fontos, hogy a felépítés megfeleljen a keresőoptimalizálás követelményeinek is.  Az általam készített reszponzív honlapok megfelelnek ezeknek az igényeknek: optimális megjelenést és könnyű navigációt biztosítanak minden eszközön. Jól használható adminisztrációs felületük segítik Önt abban, hogy az oldal tartalmát folyamatosan aktualizálja és bővítse.


Navigáció és jól olvasható tartalom. Természetesen a kisebb méretű eszközökön (mobil, kis tablet) másmilyen menü jelenik meg.

Átlátható navigáció és jól olvasható szövegek.

A honlapkészítés folyamata – hogyan készül egy honlap?

Egy honlap kialakítása általában ezekből a lépésekből áll, de kijelenthető: ahogy nincs két ugyanolyan honlap, úgy ezen lépések is eltérhetnek.

  1. Cél meghatározása: tisztázni kell, hogy az új honlappal mit kívánunk elérni, milyen közönséget kívánunk megszólítani és mire akarjuk használni: bemutatni szolgáltatásainkat, cégünket, esetleg termékeket értékesíteni. Ehhez mindenképp egy személyes találkozót javaslok, melynek keretében megbeszéljük a pontos igényeket: ki a célközönség, milyen funkciók szükségesek, szükség van-e fotók készítésére, szövegek írására – vagy esetleg már van meglévő tartalom (szöveg, fotók). Ez utóbbi gyakori, ha valakinek már van egy működő honlapja, aminek nem elégedett a használhatóságával vagy a teljesítményével. A cél ismeretében lehet megtalálni a megfelelő rendszert, mely alkalmas az igények kiszolgálására: ez lehet egy nyílt forráskódú tartalomkezelő (CMS), egy bérelt webáruház vagy akár egyedi fejlesztésű megoldás is.
  2. Arculat megtervezése és kialakítása: amennyiben már megvannak a vállalkozás arculati elemei, természetesen ahhoz illeszkedően történik a honlap kialakítása, a rendelkezésre álló elemek felhasználásával és – ha szükséges – a kiegészítésükkel. Ha új arculat kialakítása szükséges, akkor ennek megvalósítása grafikus bevonásával történik. A grafikai elemekből áll össze a weboldal dizájnterve, mely már tükrözi a felhasználói felület működését is (menük, űrlapok). Ha szükség van fotók készítésére az üzletről, termékekről vagy referenciákról, azok elkészítése is megtörténik ebben az ütemben.
  3. Honlap beüzemelése, sablon elkészítése: a dizájnterv alapján készül el a honlap sablonja, mely egy szabványosan felépülő HTML kód, ami a terv elemiből építkezik. Ez a lépés tulajdonképpen a dizájn “webre illesztését” jeleni. Aktiválásra, lefejlesztésre kerülnek a szükséges modulok (például: menük, blog, galéria, termékkatalógus), megtörténik a honlap konfigurációja, majd a honlap kikerül a végleges tárhelyére – de ekkor még a nagyközönségnek nem elérhető, úgynevezett “karbantartás módban”. Ekkor még csak a jogosultsággal rendelkező felhasználók látogathatják a weboldalt. Beágyazásra kerülnek a közösségi oldalak és a statisztikai eszközök (pl. Google Analytics) is.
  4. Tartalom feltöltése: kialakításra kerülnek a navigációs elemek, és feltöltésre kerül a végleges tartalom is. A szövegek, képek feltöltését természetesen Ön is el tudja végezni az adminisztrációs felület használatával – ahogy a tartalom későbbi módosítását, bővítését is. Eközben tesztelés is történik: minden úgy működik, úgy jelenik meg, ahogy terveztük? Jól használható az oldal, átlátható a tartalom mobilon, tableten és számítógépen is?
  5. Utolsó simítások, elindítás: a tesztelés során fellelt hibák javítása mellett előfordul, hogy a végleges tartalom feltöltése során merül fel igény kisebb módosításokra. Ezek elvégzése után a weboldal élesítésre kerülhet, így elérhető lesz a nagyközönségnek is.

A honlapkészítés látszólag befejeződött, a weboldal elindult, de a munka nem fejeződött be. Közösségi felületeinken hírt kell adnunk az eseményről és hosszú távon nyomon kell követni az oldal teljesítményét. Fontos, hogy sok új látogató érkezzen a honlapunkra, de az is, hogy az új és visszatérő látogatók egyaránt megtalálják azt az információt, amire szükségük van. Egy webáruháznál természetesen a legfőbb cél az, hogy jó konverziós arányunk legyen: ez azt jelenti, hogy minél több látogató vásároljon az oldalunkon. A statisztikák kiértékelésével megtalálhatjuk azokat a pontokat, melyek javítása szükséges ahhoz, hogy még jobb eredményeket tudjunk elérni.

 

Szabványos HTML kódrészlet. Nem csak a tartalom, a kód minősége is fontos, ha jó helyezést akarunk elérni a keresőkben. Honlapkészítés - Pécs

Egy honlap HTML forrsákódjának részlete.

Mennyi idő alatt készül el és mennyibe kerül egy honlap?

Amennyire gyakran elhangzik ez a kérdés annyira nehéz rá válaszolni: rengeteg dologtól függ az elkészítési idő és a költség is. Általánosságban elmondható, hogy egy ehhez a honlaphoz hasonló bemutatkozó oldal körülbelül egy hét alatt elkészül és nagyságrendileg százötvenezer forint körüli költséggel kell kalkulálni – természetesen ez az ár nem tartalmazza az arculat (grafikai elemek) kialakítását, a tartalom elkészítését és feltöltését. A honlapjának tartalmát Ön is fel tudja tölteni a kényelmesen használható adminisztrációs felület segítségével.  Bár a honlapkészítés látszólag egyszeri dolog, de a technológia fejlődése miatt a megoldások elévülnek – elég csak arra gondolni, hogy mennyivel többen interneteznek napjainkban mobil eszközről, mint 3 évvel ezelőtt. A tartalom folyamatos frissítése, bővítése is kulcsfontosságú a sikeres jelenléthez, erről ide kattintva olvashat bővebben.

Milyen további költségei vannak egy honlapnak?

A legegyszerűbb esetben a honlap egy bérelt tárhelyen működik: ebben az esetben a szolgáltatónak kell fizetni a tárhelyszolgáltatásért (vagy szerverbérlésért) és a domain név/nevek fenntartásáért. Ennek az éves költségei (a honlap méretétől és a látogatók számától függően) tízezer forinttól százezres nagyságrendig terjednek. Emellett lehetőségünk van honlapunkat saját szerveren is működtetni.
Abban az esetben, ha a honlapot például egy bérelt webáruház szolgálja ki, akkor külön tárhely bérléséért nem kell fizetni, csak a domain név/nevek fenntartásáért és az e-mail szolgáltatásért.

„Van már Facebook oldalam, nincs szükségem weboldalra”.

Fontos, hogy vállalkozása rendelkezzen egy jól felépített és hatékonyan kezelt Facebook oldallal, hiszen a platform megkerülhetetlen: napjainkra 2 milliárd felhasználója lett. Segítségével kapcsolatba léphetünk ügyfeleinkkel, folyamatosan kommunikálhatunk velük és kihasználhatjuk a közösség által nyújtott lehetőségeket. Jól célzott hirdetésekkel új ügyfeleket szerezhetünk és nagyobb közönséget érhetünk el. De használata korlátokba ütközik: funkcionalitása nem biztos, hogy elég céljaink eléréséhez és csak az engedélyezett mértékben szabhatjuk személyre. Egy jó honlap ezzel szemben teljesen személyre szabható és nem korlátoz minket abban, hogy a kívánt mennyiségű és minőségű tartalmat töltsünk fel rá.

Honlapkészítéssel kapcsolatos további információért, árajánlatért, időpont egyeztetéséhez kérem forduljon hozzám bizalommal az alábbi elérhetőségeimen!

Kapcsolat
Honlapkészítéssel, keresőoptimalizálással, tartalomfeltöltéssel kapcsolatos információért, árajánlatért, időpont egyeztetésért forduljon hozzám bizalommal!
E-mail
Telefon
+36-20-280-06-31
Üzenetküldés