Keresőoptimalizálás

Az, hogy egy honlap jól néz ki, illetve megfelelő mennyiségű és minőségű tartalommal van feltöltve még nem garantálja, hogy a kívánt mennyiségű látogató meg is találja. A keresőoptimalizálás segít ezen: a honlap tartalma és felépítése (navigációs struktúra, kódkészlet) úgy kerül kialakításra, hogy látogatóink mellett a keresőrobotoknak is átlátható és könnyen befogadható legyen. Egy jól optimalizált honlap a keresők találati listáján előrébb fog kerülni – ezért fontos, hogy időt és energiát szánjunk a keresőoptimalizálásra (SEO).

Kerüljön előrébb a Google találati listán meglévő honlapja optimalizálásával!

Természetesen van lehetőség arra, hogy egy keresőoptimalizálás szempontjából gyengébb oldallal is jó helyen legyünk a keresők találati listáiban, de ehhez a Google kereső esetében például a fizetős AdWords szolgáltatás használatára van szükség.
Az elsődleges cél mindig az, hogy az úgynevezett organikus („nem fizetős”) találatok közt legyen minél kedvezőbb helyen a weboldal.

Mi az a keresőoptimálaizálás (SEO)?

A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO) segítségével elérhető, hogy az adott honlap bizonyos szavakra, kifejezésekre (kulcsszavakra) a kereső (pl. Google) találati listájának adott helyén, ideális esetben az első helyen jelenjen meg. Ez azért fontos, mert a keresőt használó emberek jellemzően csak a találati lista első oldalát nézik meg, ami például a Google esetében körülbelül 10 találatot jelent. A találatok közül az eső három viszi el az összes kattintás 2/3-át.

Hogyan történik a keresőoptimalizálás?

Ahhoz, hogy honlapunkkal jó helyezést érjünk el a keresők találati listáján, az oldal felépítését, tartalmát úgy kell kialakítani, hogy illeszkedjen a keresők (pl. Google) algoritmusaihoz

A megfelelő mennyiségű, egyedi, kulcsszavakat tartalmazó, releváns szöveg és a jó minőségű, megfelelő információval (tag-ekkel) ellátott képek ugyanolyan fontosak, mint az, hogy az oldal technikailag is jó minőségű legyen (a követelményeknek megfelelően használt címsorok, szabványos, keresőrobotok számára jól olvasható kód, oldaltérkép használata, stb.). Az weboldal menürendszerének, linkstruktúrájának felépítése során is körültekintéssel kell eljárni, beszédes, „tiszta” URL címeket alkalmazva. Emellett természetesen használni kell a közösségi megoldásokat (pl. Facebook, Instgram, Google Plus, stb.) is, figyelve azok beágyazására.

Mire jó a keresőoptimalizálás? Hogyan kerüljünk előrébb a találati listán?

Fontos, hogy türelmesnek kell lenni: a változások eredménye nem azonnali – általában hetek, hónapok telnek el addig, míg az optimalizálás hatása helyezésben és forgalomban is érzékelhető.

A keresőoptimalizálás (SEO) nem egyszeri tevékenység: mivel a keresők mellett a konkurenciánk is folyamatosan fejlődik, változik, így nekünk is folyamatosan foglalkozni kell ezzel a témával ahhoz, hogy oldalunk folyamatosan könnyen megtalálható legyen. Figyelembe kell venni azt is, hogy az emberek keresési szokásai is változnak: máshogy keresünk számítógépen, mint mobilon, illetve az újabb technológiák – mint például a hang alapú keresés – újabb igényeket támasztanak.

Egy általam készített új honlap esetén az indulást követő első hetekben általában már látszanak az eredmények, de természetesen sok függ attól is, hogy ki az Ön célközönsége és mi az Ön szakterülete: könnyen belátható, hogy az „űrhajósképzés Budapest” kulcsszóra sokkal gyorsabb eredményt lehet elérni, mint a „fogorvos Budapest”-re.

Keresőoptimalizálás - fontos, hogy megfelelően optimalizáljunk a kulcsszavainkra.

Kulcsszó vizsgálata a Google “Ad Preview Tool”-al.

„Nekem már van honlapom, de nem vagyok elégedett vele. Hasznos lehet nekem a keresőoptimalizálás?”

Gyakori eset, hogy már van egy kész honlap, mely nem hozza a várt eredményt, kevés látogató keresi fel, esetleg a kívánt célt nem teljesíti (termék vásárlása, hírlevél feliratkozás, stb.), rosszabb esetben meg sem jelenik a keresők találati listáján. Ezen is tudok segíteni: első lépésként egy elemzést készítek, melynek során megvizsgálom az oldal felépítését, tartalmát, a technológiát (sebesség, kódkészlet, biztonság) és a közösségi jelenlétet. Az elemzés elkészültét követően tudok megoldást javasolni a problémára: esetenként elég lehet csak a tartalom átstruktúrálása, bővítése, de előfordulhat, hogy a honlap fejlesztőjét is be kell vonni a kívánt eredmény elérése érdekében. Egy régi, rosszul kialakított, egyedi kódra épülő honlap esetén előfordulhat, hogy célszerűbb lecserélni egy korszerű tartalomkezelő rendszerre. Ha új honlap elkészítése szükséges, arra is tudok megoldást kínálni.

Keresőoptimalizálás, szövegírás, tanácsadás: időpont egyeztetéséhez, további információért forduljon hozzám bizalommal az elérhetőségeimen vagy küldjön üzenetet az űrlap használatával!

Kapcsolat
Honlapkészítéssel, keresőoptimalizálással, tartalomfeltöltéssel kapcsolatos információért, árajánlatért, időpont egyeztetésért forduljon hozzám bizalommal!
E-mail
Telefon
+36-20-280-06-31
Üzenetküldés