Már egy egyszerű bemutatkozó honlap esetében is sok időt és energiát igényelhet a tartalomfeltöltés: fényképeket kell készítenünk, szöveget írnunk, termékkatalógust, árlistát, referenciákat feltölteni.
A tartalom elkészítése során oda kell figyelnünk arra, hogy az a látogatóknak érthető, informatív és kellően tömör legyen. A szövegeket úgy kell megfogalmazni, hogy tartalmazza kulcsszavainkat és megfeleljen a keresőoptimalizálás (SEO) követelményeinek. Ha erre nem figyelünk oda, az könnyen azt eredményezheti, hogy a ráfordított idő és energia ellenére a honlap nem hozza meg a kívánt eredményt – kevés leendő ügyfél talál meg minket keresése során, esetleg aki megtalál minket, az a nem érthető vagy nem megfelelően rendezett tartalom miatt túl hamar elhagyja oldalunkat (ezt a statisztikák elemzésével könnyen meg tudjuk állapítani).
Egy webáruház esetében a kategóriák kialakítása, a bevezetőszövegek megírása és már pár száz termék feltöltése is meglepően időigényes folyamat lehet.
Egy új honlap elkészítésekor természetesen segítek abban, hogy úgy tudja feltölteni a tartalmat, hogy az a fenti követelményeknek megfeleljen. Abban az esetben is tudok segíteni, ha nincs erőforrása a feltöltéssel foglalkozni: a tartalomfeltöltés keretében elvégzem a szövegek megírását és képek elkészítését, illetve hosszú távú megállapodás keretében vállalom a tartalom időszakos bővítését, aktualizálását is.
Akkor is tudok segíteni, ha már van egy működő honlapja, de nem elégedett annak teljesítményével. Ilyenkor a tartalom átstruktúrálásával, bővítésével, illetve optimalizálásával általában már jó eredményeket lehet elérni: több látogató érkezik az oldalra és javulnak a konverziós mutatók is (például egy webáruház esetében növekszik a vásárlók száma).
Előfordulhat, hogy a tartalom optimalizálása nem elég, mert a honlapját kiszolgáló rendszer elavult, ebben az esetben egy új weboldal fejlesztése lehet a megoldás.
Mire kell odafigyelni a tartalomfeltöltéskor?
- A szövegek, képek egyediek legyenek, ne másik weboldalról másoltak (webáruház esetében például NE a gyártó szövegeit használjuk), tartalmazzák a kulcsszavainkat és befogadhatók legyenek célközönségünknek.
- Ismerni és használni kell a megfelelő HTML tag-eket ahhoz, hogy a szövegek rendezettek és megfelelően tagoltak legyenek – mind a látogatók, mind a keresőrobotok számára (címsorok, listák, bekezdések, kiemelések helyes alkalmazása).
- Megfelelő méretű és minőségű fotókat kell használni – ha túl nagy a képek fájlmérete, az lassíthatja az oldal betöltését, ronthatja a felhasználói élményt, míg a túl kisméretű, gyenge minőségű képek megzavarhatják látogatóinkat.
- A képekhez ki kell tölteni az “alt” attribútumot – a keresőrobotok csak ebből tudják, hogy mit ábrázol a kép.
- A menüket, navigációs elemeket (pl. “kenyérmorzsa menü”) úgy kell kialakítani, hogy a felhasználók használatukkal könnyen eligazodjanak az oldalon.
- Figyelni kell arra, hogy a tartalom minden eszközön jól nézzen ki – lehet, hogy mi számítógépről látogatjuk az oldalt, de a felhasználók egyre nagyobb része érkezik mobil eszközről.
- A meta adatok kitöltése is feleljen meg a követelményeknek (a cím és a leírás hossza megfeleljen a követelményeknek és tartalmazzák az elsődleges kulcsszót).
Tartalomfeltöltés, optimalizálás, tanácsadás – forduljon hozzám bizalommal, ha segíteni tudok Önnek az alábbiakban:
- szövegírás – keresőbarát tartalom készítése és feltöltése,
- meglévő szövegek keresőoptimalizálása, feltöltése,
- fényképek, videók készítése, feltöltése,
- webáruház beüzemelése: termékfotózás, kategóriastruktúra kialakítása, termékfeltöltés, szövegírás, konfiguráció.